Příprava proběhla ve složení Pavel OK6RP, Vašek OK1VKQ a Jirka OK1UBO. Na Blatenském vrchu poté zůstal Pavel OK6RP, který pokračoval v dobře rozjetém závodě CQ WW 160m SSB.

Pátek

V pátek vyšlo počasí na přípravu antén přesně dle objednávky. Za krásného slunečného počasí jsme (Pavel OK6RP, Vašek OK1VKQ a Jirka OK1UBO) připravili k provozu 4x6 el na TA-19 a 8x5 el. paralelně ke stožáru R-10 na jehož vrcholu je 4x10el. Pavel OK1JKU pro nás upravil přechodový díl pro nosnou trubku na stožáru RDM-6, takže jsme mohli umístit 18 el. M2 na vrchol nosné trubky a dole nám zbylo místo pro ECO Tribander na KV.

Sobota a neděle

V sobotu dopoledne jsme si odskočili do Karlových Varů na členskou schůzi, odpoledne nezbylo moc času na přípravu. Menší exploze omezovacího odporu v ovladači rotátoru R-10 vedla k nutnosti rozmrazení a údržby rotátoru R-10 přímo pod anténami a tím nám způsobila odklad začátku naší účasti v závodě o 40 minut.

Jakub OK1FVN rozjel závod a v prvních dvou hodinách udělal 32, resp. 70 QSO. Následně se u mikrofonu vystřídali Pavel OK6RP a Jirka OK1UBO. Pomalejší tempo na začátku závodu nebylo způsobeno jen pozdním začátkem, ale hlavně nepřízní počasí, protože antény jsme měli od začátku závodu obaleny dvoucentimetrovou vrstvou námrazy, která byla v průběhu závodu zhutněna mrznoucím deštěm. Mimo zvýšené SWR antény měnily i poslechové vlastnosti – začaly lépe poslouchat ze zadní polosféry. Jedinou méně namrzlou, a tím pádem i trochu poslouchající anténou bylo 8x5el., které se dá směrovat do SZ kvadrantu. Díky této ANT se nám do deseti nejdelších ODX dostalo pět QSO do OZ.

Podmínky na Blatenském vrchu ve výšce 1042 m. n. m. byly přes víkend 4. a 5. března hodně mizerné, ať již bereme v potaz počasí – sněžení, stupňující se námraza doplněná v neděli ráno mrznoucím deštěm, silný vítr – nebo při pohledu na délku průměrného QSO, které se setrvale pohybovalo kolem 250 km.

Po závodě jsme ani nemohli stáhnout do parkovací polohy stožár TA-19, protože na něm byla jednolitá ledová krusta o síle cca 2 až 5 cm, která ho zafixovala ve vysunutém stavu. Naštěstí na pátek 10. 3. předpověď počasí slibovala teploty dostatečně vysoko nad nulou, aby se stožár dal stáhnout ještě před příchodem fronty doprovázené velmi silným větrem.

Všem operátorům a členům podpůrného týmu, kteří se podíleli přípravných pracích i na průběhu závodu patří velký dík.

Statistika

Značka: OL7C - JO60JJ - 1042m A.S.L.

  • 144 MHz - 504 QSO, 129.094 bodů
  • ODX: TM5R; JN19xx; QRB 765 km
  • Av. QRB: 256,4 km
  • ANTs: 4x10, 8x5, 4x6, 1x18
  • RX/TX: IC-756 ProIII+TRV + PA - 2500 W
  • SW: Tučňák

TOP 10 QSO

  • TM5R - JN19 - 765 km
  • 9A0V - JN95 - 755 km
  • OV3T - JO46 - 745 km
  • HB9HI - JN26 - 722 km
  • 9A4V - JN95 - 713 km
  • OZ2ND - JO46 - 688 km
  • OZ1BEF -JO46 - 686 km
  • OZ9PZ - JO46 - 683 km
  • OZ1JMN - JO46 - 674 km
  • 9A1N - JN85 - 640 km

DXCCs

  • 384x DL
  • 72x OK
  • 8x OZ
  • 5x 9A
  • 11x OE
  • 6x SP
  • 4x PA
  • 4x HB
  • 3x F
  • 2x ON
  • 2x OM
  • 1x SM
  • 1x HA
  • 1x S5

Na závěr patří naše poděkování všem protistanicím za spojení a těšíme se opět na slyšenou ve II. subregionálním závodě!!!

73! Jirka OK1UBO

Fotogalerie

01 02 03