O VHF contestu jsme se domluvili, že hned následující úterý vyrazíme na kopec si znovu zavysílat v rámci Nordic Activity Contest – závodu severských zemí. Jirka OK1UBO na kopec s námi tentokrát nemohl. A tak jsme místo našeho hromostroje (výraz převzat z pozvánky Mirka OK1DOM na QRP závod, který jsme z Blaťáku jeli taky: Prosím QRO stanice, aby své hromostroje nechaly odpočívat po dobu závodu.) již podruhé letos vysílali z radiostanice NESKOM BMT 226. O QRP závodu dávala 5-7 W, ve špičkách 10 W. Tentokrát nám dopřávala ve špičkách až 15 W (když se pořádně zařvalo do mikrofonu). Holt už je to starší stroj a má svou hlavu. Občas si jí postaví a na wattmetru je nula. Restart a vysílá se dál. Ale to už předbíhám...
Nikde to na mě neříkejte, ale já pojal závodní přípravu jinak, než je na Blaťáku o velkých závodech zvykem. Čtyřicet minut před začátkem závodu večeří před chatou (grilované kuře s chlebem).
Dvacet minut před závodem zapojuji stanici ve vysílací místnosti. Napřímo připojuji anténu. Žádné koncové zesilovače, žádné vstupní LNA. „Jen“ 4x10 el. DK7ZB na 360° rotátoru. Ale netřeba techniku podceňovat. Nejlepší zesilovač je vždy kvalitní anténa. Radiostanice je připravená. Teď ještě ukecat ten počítač, aby se konečně zapnul. Cestováním po napájecím kabelu byla „závada“ nalezena. Vypekl mě skrytý jistič. Teď už jen nastavit Tučňáka (závodní deník od OK1ZIA) a může se začít. Prolaďuji majáky. Nic, až na jeden německej maják, co je za humnama, neslyším. Padá na mě skepse. Alespoň pár spojení by se mohlo podařit, říkám si. Ale to už začíná závod.
Začínám hezky pijánko. Nic mi neuteče. Ostatní stanice se v začátku vybouří a pak už budou jen hledat, koho ještě nedělali. A tak místo tradičního vysílání výzvy ladím pásmo a dělám několik prvních spojení.
Asi třicet minut po začátku závodu dorazil Pavel OK1PRI a zasedl vedle mě. Ještě než jsme se v celou hodinu vystřídali u mikrofonu, udělal jsem mé dosud nejdelší spojení na vzdálenost 1013 km s LA2Z. Z letního QRP závodu jsem držel s 10 W ODX na 819 km s Richardem G4CDN. Pak jsem se připojil na KST, abych mohl Pavlovi dohazovat spojení.
V závěru další hodiny jsem ODX prodloužil na 1073 km s LA7WRA. A aby Pavel nezůstal pozadu, v další hodině dorovnal s 1073 km a LA0BY. Dostali jsme od Míry OK7KM úkol, že máme volat na JO59 a tak jsme tento úkol splnili. Prý jsem to špatně pochopil, myslel jen směr, né ten konkrétní čtverec. Nu co, dostal ten čtverec. :-D
Průběžně jsme střídali režimy vysílání mezi dáváním výzvy a hledáním stanic. Na KST se to hemžilo skedy mezi Španěly a Brity a já začal Pavla u mikrofonu hecovat. Hele, když uděláš toho Španěla na 1433 km, budu ti celej příští velkej závod říkat mistře. Pavel souhlasil a já na KST začal domlouvat spojení. Jenže Fidel byl měkkej. Dělal Anglány. Napsal nám, že Tropo je nad západní Evropou a že na spojení s námi to není, tak někdy příště. A to ani nevěděl, že místo běžných 2500 W máme jen nějakejch 10 až 15 W.
Závod nám úderem jedenácté večerní končí. A abych se vrátil k Richardovi G4CDN, tentokrát se do TOP 10 nejdelších spojení ani nevešel. Lítalo to parádně. S dosažených dálek, za které bychom se nemuseli stydět ani ve velkých závodech, jsme měli ještě větší radost, že se povedly jen s QRP výkonem.
73! Zdeněk OK1ZES a Pavel OK1PRI
QSO: 42
Date | Time | Call | RSTSend | RSTReceived | Locator | Distance |
---|---|---|---|---|---|---|
160906 | 1700 | SK7CY | 51 | 57 | JO65RJ | 558km |
160906 | 1722 | SK7MW | 59 | 59 | JO65MJ | 557km |
160906 | 1725 | LA3S | 59 | 55 | JO59CC | 983km |
160906 | 1729 | OZ9KY | 59 | 57 | JO45VX | 653km |
160906 | 1733 | DL0VV | 59 | 59 | JO64AD | 421km |
160906 | 1735 | OZ1DLD/P | 59 | 59 | JO45SK | 602km |
160906 | 1743 | OZ5PT | 59 | 58 | JO54PS | 497km |
160906 | 1746 | DK4RC | 59 | 59 | JO60EQ | 44km |
160906 | 1750 | SM6BFE | 59 | 59 | JO68DQ | 923km |
160906 | 1754 | SM6CEN | 59 | 59 | JO67AJ | 780km |
160906 | 1756 | LA2Z | 59 | 57 | JO59EJ | 1013km |
160906 | 1759 | SM6FIQ | 59 | 59 | JO68CD | 863km |
160906 | 1819 | DL1REM | 59 | 59 | JO32PC | 428km |
160906 | 1826 | DB7MM/P | 59 | 59 | JO50NL | 119km |
160906 | 1831 | PA5Y | 59 | 59 | JO21VO | 508km |
160906 | 1832 | G4CDN | 59 | 59 | JO02SS | 820km |
160906 | 1835 | SP3UCA | 59 | 59 | JO92CG | 431km |
160906 | 1852 | SP6TRX | 59 | 57 | JO71VQ | 255km |
160906 | 1859 | SP1N | 59 | 59 | JO73GL | 364km |
160906 | 1907 | IZ3VTH | 59 | 59 | JN65DM | 544km |
160906 | 1921 | OZ2AR | 59 | 58 | JO65BT | 604km |
160906 | 1925 | LA3PK | 59 | 57 | JO59BA | 975km |
160906 | 1928 | OZ1ALS | 59 | 55 | JO44XX | 545km |
160906 | 1932 | SK6QA | 57 | 57 | JO58UB | 856km |
160906 | 1938 | SM6VTZ | 57 | 55 | JO58WI | 887km |
160906 | 1944 | SM7DTT | 57 | 59 | JO65LJ | 557km |
160906 | 1945 | SK7OA | 55 | 59 | JO65VQ | 593km |
160906 | 1949 | LA7WRA | 57 | 55 | JO59IX | 1074km |
160906 | 1952 | SM7NR | 57 | 58 | JO76RC | 659km |
160906 | 1955 | LA6VBA | 57 | 59 | JO48NS | 961km |
160906 | 1956 | OZ3PLH | 57 | 55 | JO56EM | 700km |
160906 | 2001 | SP1MVG | 57 | 59 | JO74JA | 426km |
160906 | 2002 | DL2MDQ | 56 | 57 | JO64QB | 410km |
160906 | 2006 | OZ1BEF | 56 | 59 | JO46OE | 687km |
160906 | 2010 | SO1RON | 56 | 59 | JO73FL | 362km |
160906 | 2013 | SM7VUK | 56 | 58 | JO66LI | 663km |
160906 | 2014 | LA0BY | 56 | 55 | JO59IX | 1074km |
160906 | 2018 | OZ6TY | 56 | 59 | JO55XE | 536km |
160906 | 2023 | OZ5W | 56 | 57 | JO55UL | 570km |
160906 | 2027 | OK1TEH | 56 | 59 | JO70FD | 122km |
160906 | 2041 | SM7DTE | 59 | 59 | JO75CN | 583km |
160906 | 2059 | DB6NT | 57 | 59 | JO50VJ | 71km |