O VHF contestu jsme se domluvili, že hned následující úterý vyrazíme na kopec si znovu zavysílat v rámci Nordic Activity Contest – závodu severských zemí. Jirka OK1UBO na kopec s námi tentokrát nemohl. A tak jsme místo našeho hromostroje (výraz převzat z pozvánky Mirka OK1DOM na QRP závod, který jsme z Blaťáku jeli taky: Prosím QRO stanice, aby své hromostroje nechaly odpočívat po dobu závodu.) již podruhé letos vysílali z radiostanice NESKOM BMT 226. O QRP závodu dávala 5-7 W, ve špičkách 10 W. Tentokrát nám dopřávala ve špičkách až 15 W (když se pořádně zařvalo do mikrofonu). Holt už je to starší stroj a má svou hlavu. Občas si jí postaví a na wattmetru je nula. Restart a vysílá se dál. Ale to už předbíhám...

Nikde to na mě neříkejte, ale já pojal závodní přípravu jinak, než je na Blaťáku o velkých závodech zvykem. Čtyřicet minut před začátkem závodu večeří před chatou (grilované kuře s chlebem).

Dvacet minut před závodem zapojuji stanici ve vysílací místnosti. Napřímo připojuji anténu. Žádné koncové zesilovače, žádné vstupní LNA. „Jen“ 4x10 el. DK7ZB na 360° rotátoru. Ale netřeba techniku podceňovat. Nejlepší zesilovač je vždy kvalitní anténa. Radiostanice je připravená. Teď ještě ukecat ten počítač, aby se konečně zapnul. Cestováním po napájecím kabelu byla „závada“ nalezena. Vypekl mě skrytý jistič. Teď už jen nastavit Tučňáka (závodní deník od OK1ZIA) a může se začít. Prolaďuji majáky. Nic, až na jeden německej maják, co je za humnama, neslyším. Padá na mě skepse. Alespoň pár spojení by se mohlo podařit, říkám si. Ale to už začíná závod.

Začínám hezky pijánko. Nic mi neuteče. Ostatní stanice se v začátku vybouří a pak už budou jen hledat, koho ještě nedělali. A tak místo tradičního vysílání výzvy ladím pásmo a dělám několik prvních spojení.

Asi třicet minut po začátku závodu dorazil Pavel OK1PRI a zasedl vedle mě. Ještě než jsme se v celou hodinu vystřídali u mikrofonu, udělal jsem mé dosud nejdelší spojení na vzdálenost 1013 km s LA2Z. Z letního QRP závodu jsem držel s 10 W ODX na 819 km s Richardem G4CDN. Pak jsem se připojil na KST, abych mohl Pavlovi dohazovat spojení.

V závěru další hodiny jsem ODX prodloužil na 1073 km s LA7WRA. A aby Pavel nezůstal pozadu, v další hodině dorovnal s 1073 km a LA0BY. Dostali jsme od Míry OK7KM úkol, že máme volat na JO59 a tak jsme tento úkol splnili. Prý jsem to špatně pochopil, myslel jen směr, né ten konkrétní čtverec. Nu co, dostal ten čtverec. :-D

Průběžně jsme střídali režimy vysílání mezi dáváním výzvy a hledáním stanic. Na KST se to hemžilo skedy mezi Španěly a Brity a já začal Pavla u mikrofonu hecovat. Hele, když uděláš toho Španěla na 1433 km, budu ti celej příští velkej závod říkat mistře. Pavel souhlasil a já na KST začal domlouvat spojení. Jenže Fidel byl měkkej. Dělal Anglány. Napsal nám, že Tropo je nad západní Evropou a že na spojení s námi to není, tak někdy příště. A to ani nevěděl, že místo běžných 2500 W máme jen nějakejch 10 až 15 W.

Závod nám úderem jedenácté večerní končí. A abych se vrátil k Richardovi G4CDN, tentokrát se do TOP 10 nejdelších spojení ani nevešel. Lítalo to parádně. S dosažených dálek, za které bychom se nemuseli stydět ani ve velkých závodech, jsme měli ještě větší radost, že se povedly jen s QRP výkonem.

73! Zdeněk OK1ZES a Pavel OK1PRI

Výsledky závodu

QSO: 42

Date Time Call RSTSend RSTReceived Locator Distance
160906 1700 SK7CY 51 57 JO65RJ 558km
160906 1722 SK7MW 59 59 JO65MJ 557km
160906 1725 LA3S 59 55 JO59CC 983km
160906 1729 OZ9KY 59 57 JO45VX 653km
160906 1733 DL0VV 59 59 JO64AD 421km
160906 1735 OZ1DLD/P 59 59 JO45SK 602km
160906 1743 OZ5PT 59 58 JO54PS 497km
160906 1746 DK4RC 59 59 JO60EQ 44km
160906 1750 SM6BFE 59 59 JO68DQ 923km
160906 1754 SM6CEN 59 59 JO67AJ 780km
160906 1756 LA2Z 59 57 JO59EJ 1013km
160906 1759 SM6FIQ 59 59 JO68CD 863km
160906 1819 DL1REM 59 59 JO32PC 428km
160906 1826 DB7MM/P 59 59 JO50NL 119km
160906 1831 PA5Y 59 59 JO21VO 508km
160906 1832 G4CDN 59 59 JO02SS 820km
160906 1835 SP3UCA 59 59 JO92CG 431km
160906 1852 SP6TRX 59 57 JO71VQ 255km
160906 1859 SP1N 59 59 JO73GL 364km
160906 1907 IZ3VTH 59 59 JN65DM 544km
160906 1921 OZ2AR 59 58 JO65BT 604km
160906 1925 LA3PK 59 57 JO59BA 975km
160906 1928 OZ1ALS 59 55 JO44XX 545km
160906 1932 SK6QA 57 57 JO58UB 856km
160906 1938 SM6VTZ 57 55 JO58WI 887km
160906 1944 SM7DTT 57 59 JO65LJ 557km
160906 1945 SK7OA 55 59 JO65VQ 593km
160906 1949 LA7WRA 57 55 JO59IX 1074km
160906 1952 SM7NR 57 58 JO76RC 659km
160906 1955 LA6VBA 57 59 JO48NS 961km
160906 1956 OZ3PLH 57 55 JO56EM 700km
160906 2001 SP1MVG 57 59 JO74JA 426km
160906 2002 DL2MDQ 56 57 JO64QB 410km
160906 2006 OZ1BEF 56 59 JO46OE 687km
160906 2010 SO1RON 56 59 JO73FL 362km
160906 2013 SM7VUK 56 58 JO66LI 663km
160906 2014 LA0BY 56 55 JO59IX 1074km
160906 2018 OZ6TY 56 59 JO55XE 536km
160906 2023 OZ5W 56 57 JO55UL 570km
160906 2027 OK1TEH 56 59 JO70FD 122km
160906 2041 SM7DTE 59 59 JO75CN 583km
160906 2059 DB6NT 57 59 JO50VJ 71km