Po delší době se nám podařilo připravit do závodu naši v současnosti nejlepší sestavu antén (154 el.) a zařízení. Odměnou nám byl zajímavý průběh závodu a dosažený výsledek.
Pátek
V pátek brzo ráno dorazil na Blatenský vrch Vašek OK1VKQ a Vláďa OK1FIK, kteří se hned vrhli do práce, a než jsem dorazil po desáté já (Jirka OK1UBO), tak už udělali spoustu práce.
V průběhu dne pak dorazil Zdeněk OK5ZS, Pavel OK1JKU a Pavel OK1PRI, takže se nám podařilo zapojit a vyzkoušet všechny anténní systémy ještě do pátečního večera před tím, než se rozpršelo. Po setmění zbylo také trochu času na poslech majáků a vyzkoušení poslechových schopností nového radia Zdenka OK5ZS. Podmínky v pátek večer nejevily ani stopu po nějakém zlepšení. Na hranici šumu jsme zaslechli z JV bližší z maďarských majáků HG1BVA (462 km) a ze západu PI7CIS. Na severu byl slyšet OZ7IGY, který se ale občas ztrácel v úniku, což je spíš znakem slabých podmínek šíření na sever. Z jihu se nám večer nepodařilo zaslechnou žádný maják přes 500 km.
Sobota
V sobotu dopoledne se za deště na motorce vrátil Vláďa OK1FIK z návštěvy u OK7O, a za chvíli ho následoval na čtyřech kolech i Ondra OK1CDJ, který také dorazil ze stejné akce. Před obědem, po nastavení úrovně buzení vysílacího řetězce, což bylo nutné díky výměně 4CX250 v budiči. Vzhledem k tomu, že nebylo vcelku co dělat, tak mne napadlo, že ještě zkrátíme nadbytečně dlouhé kabely ke čtyřčeti osmielementových antén pro sektor I, F a HB, což se na druhý pokus nakonec povedlo (vadně namontovaný konektor). Zbyl i nějaký ten prostor na diskuzi nad novým TRX Zdenka OK5ZS a ani jsme se nedostali na plánování služeb u mikrofonu, což nakonec vyústilo ve čtyřhodinovou šichtu výše jmenovaného ve výsledkově nejslabších hodinách v neděli nad ránem, protože jsme tak nějak zapomněli ho vystřídat. Po obědě jsem (Jirka OK1UBO) zasedl za mikrofon naší stanice, abych si na svou značku udělal nějaké to spojení a abychom zjistili, jak je to s podmínkami šíření a prostředím na bandu. V této činnosti mne občas vystřídal Ondra OK1CDJ a oba jsme zaznamenali opravdu silný signál SN7L ze Sněžky, který byl na vzdálenost cca 300 km také hodně široký a spletrující (asi přebuzené SSPA). V sobotu večer po zahájení závodu dorazil i Jakub OK1FVN a doplnil tak naši sestavu.
Kontest
První dvě hodiny závodu odjel za mikrofonem Ondra OK1CDJ s Vláďou OK1FIK na příposlechu. Ti se na další dvě hodiny prohodili. Podobným způsobem jsme mimo hluboké noční hodiny ve dvou operátorech pokryli celý závod, kdy se u mikrofonu vystřídali Jakub OK1FVN, Jirka OK1UBO, Zdenek OK1ZES a Pavel „Řízek“ OK1PRI. Pro zajímavost uvádím malou statistiku množství QSO a bodů v prvních dvou hodinách a v té nejslabší hodině:
Rok | rate QSO/tis.b. - 1. hod. | 2. hod. | min. |
---|---|---|---|
2019 | 85/22 | 89/32 | 7/3 |
2018 | 93/23 | 73/24 | 7/2 |
2017 | 69/17 | 61/16 | 12/4 |
2016 | 72/18 | 51/16 | 14/5 |
2015 | 108/28 | 70/22 | 12/5 |
2014 | 84 /24 | 69/23 | 11/4 |
2013 | 95 /22 | 67/20 | 11/4 |
2012 | 93 /24 | 69/18 | 14/5 |
2008 | 74 /15 | 48/12 | 10/5 |
Přestože jsme pocitově nezaznamenali nějaké výrazné zlepšení podmínek šíření, tak jsme zaznamenali náš klubový nejlepší výsledek dosažených QSO i bodů (811 QSO a 298.485 bodů). Seznam našich nejdelších spojení:
Značka | Lokátor | Vzdálenost |
---|---|---|
SM6BFE | JO68DQ | 922 km |
YT5W | KN04OO | 901 km |
SM6VTZ | JO58UJ | 892 km |
G5RS/P | JO00EW | 876 km |
YU7ACO | KN05RD | 870 km |
YT5MW | KN04GN | 870 km |
YT4B | JN94SD | 860 km |
YU1LA | KN04FR | 852 km |
YO2EA | KN05RK | 848 km |
G8T | JO01KJ | 842 km |
Trochu statistiky:
Země DXCC | 22 |
---|
DXCC | Body | QSO |
---|---|---|
DL | 103925 | 372 |
I | 29700 | 49 |
OK | 22878 | 124 |
PA | 19918 | 37 |
F | 15022 | 25 |
SP | 14345 | 36 |
OM | 12452 | 27 |
9A | 11799 | 19 |
S5 | 11390 | 23 |
SM | 9028 | 13 |
HA | 8614 | 15 |
OE | 6836 | 21 |
HB | 6820 | 13 |
YU | 5888 | 7 |
ON | 4675 | 8 |
OZ | 4655 | 8 |
G | 4165 | 5 |
YO | 3258 | 4 |
LX | 969 | 2 |
UR | 742 | 1 |
T7 | 719 | 1 |
UA2 | 687 | 1 |
Děkujeme všem protistanicím za spojení a těšíme se na slyšenou při A1 kontestu!!!
73! Jirka UBO
Vybavení:
ANT: 4x10el., 8x5el., 4x6el., 4x8el. a 18 el. M2
RIG: IC756PROIII + TRV Sitno + 4xPA
SW: Tučňák